Модернізація BMW (БМВ) Е36 – новий вид та можливості знаменитої трійки

БМВ Е36 випускали з 1990 до 2000 років з різними варіантами кузова - хетчбек, універсал, кабріолет, седан, купе. Вітчизняних автолюбителів найбільше цікавить тюнінг останніх двох модифікацій знаменитих німецьких автомобілів. Саме купе та седани BMW E36 найчастіше зустрічаються на російських дорогах.
тюнінг BMW e36

Зовнішній тюнінг "бехі" 3 серії - що можна зробити самостійно?

BMW E36 вважається одним з найпопулярніших транспортних засобів баварських автоконструкторів. Купе, седани, а також хетчбеки та універсали 3-ї серії масово бороздять автотраси Європи. Тому цілком природним виглядає бажання їх власників виділити свою машину із загального потоку однакових автомобілів. Зробити це нескладно навіть без звернення до спеціалізованих ательє та техцентрів. Багато робіт з тюнінг BMW e36 можна зробити своїми руками.

Екстер'єр описуваних авто легко змінити за допомогою установки на них сучасних аеродинамічних обвісів. Ці вироби кардинально перетворюють вигляд машини та надають їй додаткових динамічних характеристик. Щоправда, багато автомобілів, зважаючи на свій поважний вік (нагадаємо, що остання "беха" аналізованої модифікації була випущена понад 15 років тому), перед монтажем аерообважування потребують косметичного, а іноді й серйознішого ремонту.


Дуже часто власники BMW E36 змушені повністю міняти задній та передній бампери своєї "ластівки". Таку операцію можна зробити на станції технічного обслуговування, заплативши певну суму грошей. Але простіше замінити бампери своїми руками. Тоді вам потрібно буде витратитись лише на придбання нових конструкцій. Передній бампер без жодних труднощів демонтується в приватному гаражі. Причому ви легко знімете його і окремо, і разом із підсилювачем. У першому випадку необхідно підчепити звичайною викруткою молдинги, знайти під ними болти кріплення і відкрутити їх. Якщо ж ви хочете демонтувати бампер із підсилювачем, доведеться виконати такі дії:
  • Відкрити капот машини.
  • Обережно зняти фари з покажчиками поворотів.
  • Відкрутити спеціальні кріплення (усі ті ж болти), які ви побачите під ліхтарями. Це кріплення якраз і з'єднує кузов автомобіля з підсилювачем бампера.
Після всіх цих дій (і в першому випадку, і в другому) залишиться лише демонтувати підкрилки. Процедура виконується елементарно - слід викрутити колеса, акуратно стягнути з направляючих бампер, а потім звільнити фари від омивачів та наявних проводів. Задній бампер демонтується за тим самим принципом. Потрібно усунути пластик під покриттям багажника і відкріпити демпфера (або від'єднати від трьох кліпс нижню губу у випадках, коли конструкція знімається з підсилювачем). А потім відгвинтити підкрилки і акуратно зрушити бампер.

Встановлення нових виробів виконується у зворотному порядку. Після їх складання можете покращувати екстер'єр BMW E36 за допомогою аерообвісів або за допомогою оригінального спойлера. Його цілком достатньо для того, щоб зробити авто більш спортивним і надати йому агресивного вигляду. Такий тюнінг не вимагатиме від вас надмірних фінансових витрат.

Оптика трійки – чи потрібно покращувати фари?

Штатні протитуманки, головні та габаритні вогні, поворотні покажчики БМВ Е36 на даний момент є і фізично, і морально застарілими. У 1990-х фари трійки можна вважати ідеальними. Але зараз з'явилася маса досконалішої альтернативної оптики. Саме її потрібно встановити на свою залізну красуню.

Модернізація оптики BMW E36 передбачає, що ви встановите такі нові елементи:

  • Головні фари. При необмеженому бюджеті на тюнінг бажано купувати фірмові вироби для "бехи" (їхня вартість становить 400 доларів). Якщо така сума вам непідйомна, придбайте менш дорогі (і при цьому якісні) фари. Фахівці рекомендують набувати оптики під брендом Hella. Вогні від маловідомих китайських виробників краще не купувати.
  • Протитуманні фари та покажчики поворотів. Старі лампи розжарювання обов'язково замінюються світлодіодами. Всі знають, що діоди світять у рази ефективніше. То чому б не порадувати свою трійку, чи то седан чи Е36 coupe, по-справжньому якісними вогнями? Тим більше що зараз у продажу є спеціальні модулі. З їх допомогою легко замінити одним махом усі задні фари. Не потрібно нічого розбирати, перебирати, додавати – демонтуєте старі вогні та ставите на їхнє місце світлодіодні модулі.
  • Ангельські оченята. Найпростіше поставити на BMW E36 готові комплекти фірмових очей. Обходяться вони не дорого. Але за бажання реально зробити вії на передні фари і самостійно. Є чимало відео, де цю процедуру описано максимально докладно. Не повторюватимемося.

Профі категорично не рекомендують псувати зовнішній вигляд трійки і намагатися поставити популярний нині ксенон у місця, де його повинно бути. БМВ Е36 залишається престижним авто й у наші дні. Не слід ламати розкішну задумку баварських конструкторів, здійснюючи непродуманий тюнінг. А ось тонування фар за допомогою спеціальних плівок або за технологією напилення виконуйте сміливо. Вона надасть машині додаткової привабливості.

Оновлення салону BMW E36 coupe – перетяжка дверей

Опишемо простий спосіб модернізації інтер'єру вашої улюбленої німецької ластівки. Для перетяжки дверей вам знадобиться шкірозамінник, перфорований з одного боку (візьміть сірий і чорний матеріал – приблизно 1,5 та 3 погонних метри), поролон (два рулони), чотириміліметрова по товщині фанера, викрутка, степлер та скоби для нього, широкий малярський скотч , напівкруглий напилок, ножиці, свердла (перетин – 1,9 мм), дриль, шайби та саморізи.

Процедура проводиться за наведеною нижче схемою:
  • Вирізаєте за розмірами двері E36 coupe шкірозамінник (використовуйте гострий ніж та ножиці), поролон та фанеру (електричний лобзик). Не забудьте прорізати ділянки для ручок.
  • Підганяєте зроблену заготовку за розмірами дверей – доточує фанеру напилком.
  • Кріпіть до виготовленої накладки поролон, а потім обтягуєте конструкцію шкірозамінником. Його фіксацію виконуйте будівельним степлером.
  • По периметру обтягнутої фанери робите отвори.
  • Прикріплюєте нову обшивку до дверей шурупами.
Аналогічно виготовляєте обшивку для другої двері Е36 coupe. Як ви самі розумієте, описаний спосіб підходить і для авто з іншим типом кузова. Просто для седана вам належить зробити чотири фанерні заготовки, а для хетчбека – три (за кількістю дверей). Подальший тюнінг салону трійки виконуйте з орієнтиром на бюджет і власні переваги. Що можна зробити? Та все, що завгодно. Встановіть класну аудіосистему в автомобіль, оснастите його сучасним навігатором, підсвітіть панель приладів діодами, зробіть нову обшивку стелі. Виявіть фантазію, щоб створити для себе затишний інтер'єр у машині.

Поради щодо технічної модернізації – грамотний тюнінг

Через 10-12 років експлуатації BMW E36 рекомендується зробити заміну його амортизаторів. При цьому можна виконати популярний зараз тюнінг, що дозволяє занизити кліренс автомобіля, що цікавить нас. У цьому випадку слід дотримуватись кількох умов. На задню частину машини необхідно монтувати занижені на 2,5 см пружини амортизатора, а на передню – на 4 см. Також можливий тюнінг, при якому спереду та ззаду ставляться однаково занижені (на 3 см) вироби.


Якщо не дослухатися до цієї поради, центр ваги Е36 зміститься. Підсумком такого стану речей буде те, що машина на поворотах стане менш керованою. А це вже прямий шлях до дорожньо-транспортної пригоди. Водії, які колесять на своїй "беху" виключно рівними міськими автотрасами, можуть зробити ще нижчий кліренс - занизити амортизаційні пружини на 6 і 8 см (відповідно ззаду і спереду). Але на такому транспортному засобі в жодному разі не можна вибиратися за місто на погані дороги.

Бажано виконати також тюнінг стабілізаторів. Штатні пристрої на БМВ Е36 спочатку були не найякіснішими (тест Euro NCAP 1997 дав їм дуже посередню оцінку). А вже після 10-15 років експлуатації надійність цих вузлів взагалі можна поставити під сумнів. Підвищення якості керування транспортним засобом досягається за допомогою монтажу стабілізаторів під брендом H&R. Такі вироби є ідеальними для трійки.

Оптимально, якщо вони додатково будуть забезпечені сайлент-блоками. Після їх монтажу ви самі здивуєтеся, наскільки динамічнішою в управлінні стала ваша німкеня. І остання порада профі. Замініть стару гальмівну систему свого авто на сучасну. Вам потрібно лише змонтувати нові армовані шланги замість штатних. Вироби з армуванням дозволяють чітко коригувати гальмівні зусилля, що додаються. Крім того, вони служать без поломок кілька десятиліть.